Succé för Celebration Stout – Kommer till 80 Systembolagsbutiker

I början av februari lanserade Poppels Bryggeri ölet Celebration Stout för att uppmärksamma bryggeriets 10-årsjubileum. Ölet, en fatlagrad stout på 75 centilitersflaska, släpptes i Systembolagets beställningssortiment och sålde över 2000 flaskor redan första dagen. Nu kommer ölet ut på systembolagshyllorna.

– Vi ville göra något extra festligt i samband med vårt 10-årsjubileum och det känns så klart roligt att så många uppskattade det, säger Poppels marknadschef Magnus Pettersson.

Celebration Stout släpptes på storflaska och som en del i Poppels Selection Series.

– I vår Selection Series tar vi allt ett steg längre, och använder avancerade metoder och tekniker, till exempel fatlagring, för att skapa smakupplevelser utöver det vanliga.

Ölet, som kommer på storflaska, innehåller också stora smaker. Bryggmästare Daniel Granath berättar om vad som väntar.

– Det är ett kraftfullt öl, med mycket smak. Du hittar toner av vanilj, lakrits, brunt socker och choklad. Ölet passar bra till en maffig chokladkaka, en mögelost eller att dricka som det är.

Celebration Stout finns på hyllorna på 80 Systembolag från och med mitten av april. Ölet går också att beställa från Systembolagets hemsida till sitt lokala Systembolag, utan extra kostnad.

Är du dryckesjournalist och önskar varuprov av Celebration Stout eller andra släpp från Poppels Bryggeri? Kontakta mig på magnus@poppels.se så hjälper vi dig.